ΕΠΙΛΕΓΜΕΝΑ ΑΡΘΡΑ ΤΗΣ ERGON ΣΥΜΒΟΥΛΟΙ ΜΗΧΑΝΙΚΟΙ

[ERGONCON][slideshow]

Επιλέγοντας social κανάλια για την επιχείρηση μας

Χρήσιμες συμβουλές για να επιλέξετε τα κατάλληλα κανάλια για την επιχείρηση σας.
 
Στο προηγούμενο άρθρο είδαμε πόσο σημαντικό είναι να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα και να κάνουμε αποφασιστικά βήματα στον κόσμο του διαδικτύου

Σε αυτό το άρθρο θα δούμε με ποια κριτήρια πρέπει να επιλέξουμε σε ποια κανάλια θα έχουμε παρουσία. Ακούγοντας social media το μυαλό όλων πάει στο facebook ίσως και στο instagram ή στο pinterest. Η πραγματικότητα είναι ότι υπάρχουν δεκάδες social κανάλια καθένα εκ των οποίων έχει συγκεκριμένο κόσμο και συγκεκριμένα χαρακτηριστικά.
 
 
Σε αυτόν τον πίνακα βλέπουμε ποιο είναι το κανάλι με τους περισσότερους ενεργούς χρήστες ανά περιοχή. Είμαι σίγουρος ότι από τα 7 που αναφέρονται τα 3 δεν τα έχετε ξανακούσει και ας είναι κανάλια με πολλά εκατομμύρια ενεργούς χρήστες. Το βασικό κριτήριο είναι το που βρίσκεται το κοινό μας. Η εύκολη απάντηση είναι στο facebook, αλλά μήπως ένα κανάλι που απευθύνεται εξειδικευμένα στο κοινό μας να είναι καταλληλότερο;

Αφού έχουμε κατανοήσει το κοινό στο οποίο απευθυνόμαστε πρέπει να κατανοήσουμε πως λειτουργεί κάθε δίκτυο. Μπορούμε να ανεβάσουμε φωτογραφίες; video; gif; Ποιο είναι το ύφος που χρησιμοποιούν οι χρήστες; Ποιοι οι περιορισμοί; Για παράδειγμα επιλέγοντας το twitter πρέπει να περιοριστούμε στους 140 χαρακτήρες ανά ποστ. Ταιριάζει αυτό στην εταιρεία μας και στο κοινό μας;

Εφόσον έχουμε καταλήξει σε κανάλια έρχεται η ώρα να δημιουργήσουμε περιεχόμενο. Οι χρήστες θέλουν χρήσιμο περιεχόμενο για να σας παρακολουθούν και να διαδρούν - διαμοιράζονται αυτά που ανεβάζετε. Άρα το να ανεβάζετε μόνο τα προϊόντα σας δεν είναι μια καλή πρακτική. Συγκεκριμένα θα πρέπει το 80% του περιεχόμενου σας να είναι χρήσιμο για τους ακολούθους σας και το 20% να είναι προωθητικό της εταιρείας σας. Τέλος φυσικά κάθε κανάλι έχει τις δικές του ιδιαιτερότητες άρα δεν μπορούμε να φτιάχνουμε ένα ποστ για όλα. Για παράδειγμα η χρήση του hastag #. Στο instagram είναι μια καλή πρακτική να βάλουμε 10-15 σχετικά #, στο facebook ο αριθμός περιορίζεται στα 3-5 #, στο Linkedin σε σπάνιες περιπτώσεις βάζουμε #.

Πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας το πλαίσιο στο οποίο απευθυνόμαστε. Για παράδειγμα ένα ποστ που σχολιάζει την κυβέρνηση, στην Ελλάδα δε θα είχε κάποιες συνέπειες, δεν μπορούμε όμως να πούμε το ίδιο και για την Τουρκία ή το Κατάρ. Επίσης μια εικόνα με μια γυναίκα με μαγιό θα ήταν αποδεκτή εδώ, όχι όμως και στις Αραβικές χώρες. Άρα έχουμε στο μυαλό μας το πλαίσιο στο οποίο κινούμαστε εμείς και οι πελάτες μας, για τους οποίους τα social media μπορεί να έχουν τελείως διαφορετική χρήση από μας.

Τέλος πρέπει να έχουμε στο μυαλό μας ότι τα social είναι προέκταση της εταιρείας μας, δεν μιλάμε άσχημα ούτε ειρωνευόμαστε άλλους χρήστες.



Εδώ βλέπουμε πως αποφάσισε να απαντήσει ένα ξενοδοχείο σε σχόλιο χρήστη.

Συνοψίζοντας για την επιλογή των social καναλιών έχουμε στο μυαλό μας:
Που βρίσκεται το κοινό μας και ποιο είναι το πλαίσιο στο οποίο δουλεύει αυτά τα κανάλια
Ποια η φύση και η λειτουργία κάθε καναλιού
Δημιουργούμε πρωτότυπο και χρήσιμο περιεχόμενο
Έχουμε στο μυαλό μας ότι είναι προέκταση της εταιρείας μας

Στα επόμενα άρθρα θα κάνουμε μια λεπτομερή αναφορά στο Facebook και το Linkedin, τα No1 social για b2c και b2b πωλήσεις αντίστοιχα.


Κισκιπελής Ιωάννης 

Σύμβουλος Digital Marketing - Μέντορας στην ALLILONne
epixeiro.gr

 

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα


ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ

[ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ][stack]

ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ

[ΤΟΥΡΙΣΜΟΣ][btop]

ΕΝΕΡΓΕΙΑ

[ΕΝΕΡΓΕΙΑ][grids]

TECHNEWS

[ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑ][btop]