ΤΡΑΙΝΟΣΕ: Γιατί καθυστερεί η ιδιωτικοποίησή της

Το θετικό σινιάλο των Βρυξελλών για το θέμα των παράνομων κρατικών ενισχύσεων προς την ΤΡΑΙΝΟΣΕ ύψους 750 εκ. ευρώ περιμένουν στην κυβέρνηση για να προχωρήσει η ιδιωτικοποίηση και να αλλάξει χέρια ο ελληνικός σιδηρόδρομος. Ταυτόχρονα όμως προσβλέπουν σε κοινή λύση και για τις κρατικές ενισχύσεις προς τον ΟΣΕ που άνοιξε η διερεύνηση του φακέλου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, βγάζοντας από το συρτάρι το θέμα των κρατικών επιχορηγήσεων και προς τον ΟΣΕ που ξεκίνησαν να διερευνούν από το 2010 και στην συνέχεια πάγωσαν, οι Βρυξέλλες. Οι δύο υποθέσεις θεωρούν στο υπουργείο Υποδομών ότι είναι αλληλένδετες, για αυτό και επιδιώκουν να κλείσουν ταυτόχρονα.

Στα τέλη του προηγούμενου μήνα, η διοίκηση του Οργανισμού, απέστειλε στην ΕΕ τις τελευταίες διευκρινίσεις ως προς τα ερωτήματα που έθεσε η Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού ( DGCOM), όταν ζήτησε εξηγήσεις από τις ελληνικές αρχές τον περασμένο Φεβρουάριο. Η DGCOM διερευνά την πρόθεση της κυβέρνησης για διαγραφή των χρεών του ΟΣΕ συνολικού ύψους 12 δις. ευρώ, τις επιδοτήσεις περίπου μισού δις. από το 2011 έως σήμερα αλλά και τις μετατάξεις πάνω από 1.690 υπαλλήλων σε εταιρείες του σιδηροδρόμου ή στον ευρύτερο δημόσιο τομέα.

Στο υπουργείο προσβλέπουν στην αίσια έκβαση της υπόθεσης που αναμένουν άμεσα και αναφέρουν ότι τα μηνύματα που λαμβάνουν από τις αρμόδιες αρχές της ΕΕ είναι ότι η υπόθεση δεν θα επιφυλάξει δυσάρεστες εκπλήξεις στην ελληνική πλευρά.

Σε μετωπική σύγκρουση με τους μηχανοδηγούς

Την ώρα που στον ΟΣΕ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ περιμένουν να ανάψει το πράσινο φως για το θέμα των κρατικών ενισχύσεων, η διοίκηση του σιδηροδρόμου φαίνεται να βρίσκεται σε μετωπική σύγκρουση με τους μηχανοδηγούς. Χθες η Πανελλήνια Ένωση Προσωπικού Έλξης (ΠΕΠΕ ΤΡΑΙΝΟΣΕ), ανακοίνωσε την αναστολή των απεργιακών κινητοποιήσεων που είχε εξαγγείλει για σήμερα και αύριο 30 και 31 Μαίου. Αιτία είναι η απόφαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ τις τετράωρες στάσεις που είχαν προγραμματιστεί από τους μηχανοδηγούς να τις μετατρέψουν σε τριήμερη αναστολή δρομολογίων.

«Η Διοίκηση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θέλοντας να μετατρέψει τους μηχανοδηγούς σε εξιλαστήρια θύματα για την κατάσταση που επικρατεί στον Ελληνικό Σιδηρόδρομο εδώ και δεκαετίες, προχώρησε στην αδικαιολόγητη πράξη της ανταπεργίας (lockout) αποφασίζοντας το κλείσιμο του Σιδηρόδρομου για τρεις ημέρες», ανέφερε η χθεσινή ανακοίνωση της ΠΕΠΕ. Θα πραγματοποιηθεί κανονικά η προγραμματισμένη 24ωρη απεργία της Πέμπτης 1 Ιουνίου, ημέρα κατά την οποία οι μηχανοδηγοί θα προχωρήσουν σε συνέντευξη τύπου για να δώσουν στοιχεία για την κατάσταση του ελληνικού σιδηροδρόμου αλλά και για τα πραγματικά αίτια, όπως αναφέρουν της απαξίωσης του ελληνικού σιδηροδρόμου. Μετά το τραγικό συμβάν στον Άδενδρο, αίσθηση προκάλεσαν οι δηλώσεις του προέδρου του προσωπικού έλξης κ. Κώστα Γενιδούνια, ο οποίος είχε αποδώσει τα αίτια του δυστυχήματος στην έλλειψη φωτοσήμανσης και τηλεδιοίκησης στην γραμμή, με αποτέλεσμα ο μηχανοδηγούς της τραγωδίας που ήταν μέσα στα τρία θύματα, να μην έχει τις κατάλληλες ενδείξεις ότι μπαίνει σε παρακαμπτήριο γραμμή, ώστε να ελαττώσει την ταχύτητα από τα 144 χλμ που έδειξε ο ταχογράφος, στα 60 χιλιόμετρα.

Ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ ΤΡΑΙΝΟΣΕ έχει υποστηρίξει επίσης ότι αν και σε κάθε τρένο υπάρχει εγκατεστημένη συσκευή προστασίας έναντι του ανθρώπινου λάθους, όπως συμβαίνει σε όλη την Ευρώπη, η συσκευή αυτή δεν λειτουργεί.

Στην προκαταρκτική έκθεση που έδωσε στην δημοσιότητα το υπουργείο Υποδομών μία εβδομάδα μετά το Άδενδρο, οι αιτίες του συμβάντος είχαν αποδοθεί στην υπερβολική ταχύτητα του είχε αναπτύξει το τρένο. Από την πρώτη στιγμή, οι εργαζόμενοι στην έλξη, αντέδρασαν λέγοντας ότι η διαπίστωση αυτή είναι η πιο εύκολη και ζήτησαν να διερευνηθούν οι πραγματικές αιτίες που οδηγούν στην απαξίωση του ελληνικού σιδηροδρόμου.


newmoney.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα