Η Κίνα κάνει τα πρώτα της βήματα στα ξενοδοχεία πολυτελείας

Για τον Wang Xin, η δημιουργία μιας κινέζικης αλυσίδας ξενοδοχείων πολυτελείας, το οποίο αποτελεί και ένα όνειρο ζωής, ξεκινά από τα «χαμηλά». Η ξενάγηση στο πρώτο του ξενοδοχείο ξεκινά με ένα πέρασμα από το λεβητοστάσιο όπου περήφανα επιδεικνύει πόσο καθαρά είναι τα πατώματα και πόσο αστραφτερός είναι ο εξοπλισμός.

«Αυτή είναι η ουσία», σημειώνει. «Όταν δείχνω αυτό το ξενοδοχείο δεν θέλω να δείξω το εξωτερικό του. Θέλω να δείξω την ποιότητα στο εσωτερικό», προσθέτει.

Ο Οργανισμός Τουρισμού της Κίνας έχει δώσει «λευκή επιταγή» στον Wang να ξεκινήσει την αλυσίδα πολυτελών ξενοδοχείων και για αυτό το σκοπό έχει προσλάβει έναν μηχανικό ο οποίος είναι γνωστός για τους δύσκολους συνδυασμούς που κάνει στην τέχνη και την επιστήμη.

Οι πελάτες μπορεί εκ πρώτης όψεως να βλέπουν μια ηρεμία, αλλά η διεθνής αυτή ξενοδοχειακή επιχείρηση είναι επιθετικά ανταγωνιστική. Τα στελέχη της εξετάζουν με εξονυχιστικές λεπτομέρειες την τοποθέτηση των διαφημίσεων αλλά και τον προϋπολογισμό των ταξιδιωτών. Οι κινεζικές επιχειρήσεις είναι οι τελευταίες που μπαίνουν στο παιχνίδι καθώς οι καταναλωτές της χώρας γίνονται πιο πλούσιοι και πιο απαιτητικοί.

Μέχρι το 2020, η Κίνα αναμένεται ότι θα γίνει η δεύτερη μεγαλύτερη πηγή εξερχόμενου τουρισμού. Οι Κινέζοι τουρίστες, ειδικά αυτοί που έχουν γεννηθεί κατά τη δεκαετία του 1980 αυξάνουν τις δαπάνες τους: συλλέγουν τσάντες Gucci, πίνουν γαλλικά κρασιά και συχνάζουν σε ξενοδοχεία όπως είναι το Four Seasons ή το Ritz-Carlton.

Ωστόσο ο ξενοδοχειακός τομέας στην Κίνα έχει μέχρι στιγμής αποδείξει ότι δεν έχει την ικανότητα να φθάσει στην κορυφή σε αυτό το κομμάτι ούτε στο εσωτερικό ούτε στο εξωτερικό. Ο κ. Wang πιστεύει ότι αυτό θα αλλάξει με μια νέα αλυσίδα την Nuo, η οποία αναπτύσσεται σε συνεργασία με την αλυσίδα Kempinski και στοχεύει στο κοινό του εσωτερικού και του εξωτερικού.

Το πρώτο ξενοδοχείο της αλυσίδας στο Πεκίνο αποτελεί το «καμάρι» του Wang. Στο πελώριο λόμπυ του ξενοδοχείου υπάρχουν έργα σύγχρονης τέχνης, τα εστιατόρια σερβίρουν τσάι από τις ιδιωτικές φυτείες της επιχείρησης ακόμη και ο εξαερισμός έχει σχεδιαστεί με τρόπο που να συνάδει με την εμμονή που έχουν οι κάτοικοι του Πεκίνου με την ρύπανση της ατμόσφαιρας. «Χρειάζεται να προσέχεις τις λεπτομέρειες και να σχεδιάζεις σωστά τα συστήματα. Αυτό είναι δύσκολο», αναφέρει.

O οργανισμός Capital Tourism έχει ανοίξει ένα δεύτερο ξενοδοχείο της αλυσίδας Nuo ενώ ένα τρίτο σχεδιάζεται να ανοίξει στο Ανατολικό Πεκίνο από την Universal Studios που κάνει τα θεματικά πάρκα.

Ο κλάδος των ξενοδοχείων «μοιράζεται» μεταξύ των ιδιοκτητών και των manager (μερικές εταιρείες είναι παράλληλα και ιδιοκτήτες των ξενοδοχείων που διευθύνουν). Για παράδειγμα, η κρατική Beijing Tourism, είναι κυρίως ιδιοκτήτης και αφήνει άλλες εταιρείες να έχουν το management των ξενοδοχείων. Διαχειρίζεται περίπου 3000 ιδιοκτησίες στην Κίνα, συμπεριλαμβανομένης και της budget αλυσίδας Home Inn, του Quanjude στη Σαγκάη κλπ.

Ο οργανισμός τουρισμού του Πεκίνου βοήθησε την εταιρεία με τις επαφές του να αναπτυχθεί και ως ιδιοκτήτης ακινήτων. Ωστόσο, αυτά τα πλεονεκτήματα λειτούργησαν εναντίον του στη διαδικασία που απαιτείται για να χτιστεί ένα όνομα (brand) στην αγορά. Αυτός είναι και ο λόγος που ο Wang και τα αφεντικά του συνεργάστηκαν με το Kempinski για να χρησιμοποιήσουν την εμπειρία της πολυτελούς αλυσίδας στο πως θα δημιουργήσουν μια αλυσίδα αξίας. «Γνωρίζω την γερμανική αξία. Πρέπει να καταλάβει κανείς τον τρόπο που κατασκευάζουν κάτι το οποίο προορίζεται να διαρκέσει 100 χρόνια», αναφέρει.

«Οι Κινέζοι θέλουμε να τα κάνουμε όλα αμέσως. Δεν δίνουμε προσοχή στη λεπτομέρεια. Αυτός είναι ο λόγος που η Κίνα δεν έχει μεγάλα ονόματα/αναγνωρισμένες επωνυμίες», αναφέρει. Αντιθέτως, «το Νuo δεν θα αναπτυχθεί τυχαία και θα καθυστερήσει το διεθνές λανσάρισμά του για τουλάχιστον πέντε χρόνια», συμπληρώνει.

Η δημιουργία του Nuo, το οποίο είναι και το όνειρο του κ. Wang αρμόζει και με τη στρατηγική που έχει επιλέξει να ακολουθήσει η κρατική πολιτική. Οι Κινέζοι τεχνοκράτες ωθούν τις εταιρείες να αναπτύξουν επωνυμίες «οι οποίες θα είναι εθνικοί πρωταθλητές» και θα έχουν σημαντικά περιθώρια κέρδους σε όλους τους τομείς από τα κοσμήματα μέχρι τα αυτοκίνητα. Ωστόσο, ο Wang έχει να αντιμετωπίσει τον εσωτερικό ανταγωνισμό καθώς παράλληλα με την αλυσίδα Nuo αναπτύσσεται και η Ahn Luh, μια αλυσίδα μπουτίκ ξενοδοχείων που είναι εμπνευσμένα επίσης από την κινεζική παράδοση.

Παρ’ όλα αυτά, ο μεγαλύτερο τεστ δεν έχει γίνει ακόμη. Δεν αρκεί μόνο να δημιουργηθεί μια επωνυμία, χρειάζεται να πεισθούν και άλλοι ιδιοκτήτες ξενοδοχείων να προσχωρήσουν στην επωνυμία. Για την ώρα, ο Wang αναμένει ότι η αλυσίδα θα αναπτυχθεί με βάσει τις ιδιοκτησίες που ήδη διαθέτει ο όμιλος

insider.gr

Εγγραφείτε στο newsletter για τα τελευταία επιχειρηματικά και επενδυτικά νέα