Αντεπίθεση από την «Μασούτης» με επενδύσεις 50 εκατ. σε προσφορές

Την διάθεση 50 εκατ. ευρώ σε προωθητικές ενέργειες για τη φετινή χρονιά σχεδιάζει η «Μασούτης», η οποία εμφανίζεται αποφασισμένη να διατηρήσει την ηγετική της θέση στη Βόρεια Ελλάδα παρά την ενίσχυση των ανταγωνιστών στην περιοχή. Όπως λέει ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας, Γιάννης Μασούτης, η επικείμενη επαναλειτουργία του δικτύου της «Μαρινόπουλος» από τον Σκλαβενίτη δημιουργεί νέα δεδομένα στην αγορά και τονίζει πως το επόμενο διάστημα θα δοθεί σκληρή μάχη ανάμεσα στους λιανέμπορους για τα μερίδια αγοράς και την προσέλκυση των καταναλωτών.

Συνέντευξη στον Γιώργο Μανέττα

Παρά τις προσδοκίες που υπήρχαν για σταδιακή ανάκαμψη της κατανάλωσης το 2017, τα μέχρι στιγμής μηνύματα δεν είναι και πολύ ενθαρρυντικά. Ποια είναι η εικόνα που έχετε για τον κλάδο σας και πώς περιμένετε να κινηθεί η αγορά τη νέα χρονιά;

Ύστερα από την πρωτοφανή κάμψη της τάξης του 6,5% που κατεγράφη την περσινή χρονιά, η κατανάλωση δυστυχώς συνεχίζει να είναι πτωτική και φέτος. Η εξέλιξη αυτή είναι πολύ ανησυχητική, καθώς ο τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων πιέζεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια.

Υπολογίζεται ότι από το 2009 μέχρι σήμερα έχουν χαθεί περίπου 4,5 δισ. ευρώ (!). Και από τα 12,5 δισ. ευρώ έχει υποχωρήσει στα περίπου 8,1 δισ. το 2016. Όλα δείχνουν ότι το 2017 θα είναι μια δύσκολη χρονιά και για αυτό χρειάζεται υπομονή και σωστή στρατηγική για να αντιμετωπισθούν οι κραδασμοί που θα υπάρξουν. Χρειάζεται ένα ισχυρό πλάνο προσφορών και έντονη διαφημιστική προβολή για να διατηρήσει και να ενισχύσει μια εταιρεία τα μερίδιά της στο νέο τοπίο που διαμορφώνεται.

Προσφορές και διαφημιστική προβολή θα είναι λοιπόν οι βασικοί άξονες της στρατηγικής που θα ακολουθήσει η Μασούτης τη νέα χρονιά;

Ακριβώς. Με αυτή τη στρατηγική θα συνεχίσουμε να κινούμαστε το επόμενο διάστημα και μάλιστα με μεγαλύτερη ένταση. Όπως είπα πριν, η φετινή χρονιά αναμένεται πιο δύσκολη από την περσινή και ο ανταγωνισμός πιο έντονος, γιατί υπάρχει πάλι αναδιανομή της πίτας. Θα χρειαστεί λοιπόν να είμαστε πολύ ανταγωνιστικοί. Ως στοιχείο εδώ σας δίνω ότι το 2017 σκοπεύουμε να διαθέσουμε 50 εκατ. ευρώ σε προωθητικές ενέργειες.

Ποια πιστεύετε ότι θα είναι η πορεία του Μαρινόπουλου υπό την ομπρέλα του Σκλαβενίτη; Κάποιοι εκφράζουν αμφιβολίες για την επιτυχία του εγχειρήματος και κάποιοι άλλοι θεωρούν πως το καλό όνομα του νέου ιδιοκτήτη και οι καλές σχέσεις με τους προμηθευτές θα φέρουν γρήγορα θετικά αποτελέσματα...

Με δεδομένο ότι η πίτα της αγοράς συρρικνώνεται διαρκώς, θα είναι πολύ πιο δύσκολο να ανακτηθεί το χαμένο έδαφος. Επιπλέον, κανείς από τους υπόλοιπους λιανέμπορους, μικρότερους ή μεγαλύτερους δεν πρόκειται να απεμπολήσει εύκολα τα μερίδια και τον τζίρο που κέρδισε από την υποχώρηση του Μαρινόπουλου. Θεωρώ ότι όλοι θα παλέψουν για να κρατήσουν τα κεκτημένα τους.

Πόσο σας προβληματίζει η πρόθεση των μεγάλων αλυσίδων της Αθήνας να επεκτείνουν και να ισχυροποιήσουν τη θέση τους στη Βόρεια Ελλάδα, όπου η Μασούτης έχει ηγετική παρουσία;

Δεν μπορούμε να αποφύγουμε ότι κάποιοι θα δραστηριοποιηθούν στην περιοχή μας. Παρότι μπαίνουν διαρκώς νέοι παίκτες στη Βόρεια Ελλάδα, εμείς συνεχίζουμε να αναπτυσσόμαστε. Μάλιστα, πέρυσι καταφέραμε να αυξήσουμε τις πωλήσεις μας κατά 6,5%, ξεπερνώντας τα 800 εκατ. ευρώ, ενώ εκτιμάμε ότι τα κέρδη θα είναι πάνω από 33 εκατ. ευρώ. Παράλληλα δρομολογούμε νέες επενδύσεις ύψους 20 εκατ. ευρώ για τη δημιουργία 10 με 20 νέων καταστημάτων στις περιοχές που έχουμε ήδη παρουσία. Φαίνεται λοιπόν ότι η αγορά έχει χώρο για όλους.

Πού βρίσκεται η προσπάθεια επέκτασής σας στην αγορά της Αθήνας, η οποία δυνητικά θα μπορούσε να γίνει μέσα από την εξαγορά κάποιας μικρομεσαίας αλυσίδας; Υπάρχει πιθανότητα να δούμε την «Μασούτης» στην πρωτεύουσα τη φετινή χρονιά;

Μας ενδιαφέρει πρωτίστως να ενισχύσουμε τη θέση μας στις περιοχές που δραστηριοποιούμαστε και δευτερευόντως η είσοδος στην Αττική. Σήμερα, έχουμε μερίδιο 33% στην Βόρεια Ελλάδα και εκεί ρίχνουμε το βάρος μας. Δεν βλέπουμε αυτή τη στιγμή το λόγο να μπούμε στην πρωτεύουσα και να έχουμε ένα μικρό ποσοστό.

Παρακολουθώντας κανείς την πορεία εξέλιξη της εταιρείας μας, διαπιστώνει ότι το μεγαλύτερο μέρος της ανάπτυξης προέρχεται από εξαγορές. Ωστόσο, δεν υπάρχει στην παρούσα φάση αλυσίδα στην Αττική που να πωλείται και να ταιριάζει στη φιλοσοφία μας. Άρα, ούτε φέτος θεωρώ ότι θα εισέλθουμε στην αγορά της Αθήνας.

Σήμερα, το δίκτυο μας αποτελείται από 264 καταστήματα, εκ των οποίων τα 244 είναι λιανικής πώλησης και τα 20 χονδρικής. Γεωγραφικά επεκτεινόμαστε σε όλους τους νομούς της Μακεδονίας, της Θράκης, της Θεσσαλίας καθώς επίσης και στην Ήπειρο, τη Φθιώτιδα, την Εύβοια και στα νησιά Λήμνο, Λέσβο, Χίο και Θάσο.

ΠΑΡΑ ΤΟΝ ΑΝΤΑΓΩΝΙΣΜΟ
Ανάπτυξη χωρίς μειώσεις και περικοπές

Πριν από μερικές ημέρες βραβευθήκατε ως «μάνατζερ της χρονιάς» στο πλαίσιο των Retail Business Awards. Τι σημαίνει για εσάς αυτό το βραβείο;

Είναι πολύ μεγάλη χαρά να βλέπεις την προσπάθειά σου να επιβραβεύεται σε τόσο δύσκολους καιρούς και μάλιστα από τους ανθρώπους του χώρου σου. Ουσιαστικά, στο πρόσωπό μου επιβραβεύεται η φιλοσοφία της εταιρείας. Επιβραβεύεται μια ομαδική προσπάθεια που συνοψίζεται στην πρόταση που μας συνοδεύει χρόνια τώρα «η δύναμή μας, είναι οι άνθρωποί μας». Με την ίδια φιλοσοφία σκοπεύουμε να συνεχίσουμε την πορεία ανάπτυξης της εταιρείας μας παρά τον ισχυρό ανταγωνισμό. Στο σημείο αυτό θα ήθελα να τονίσω πως καταφέρνουμε να αναπτυσσόμαστε, χωρίς να κάνουμε μειώσεις μισθών και περικοπές στις θέσεις εργασίας. Αντίθετα, αυξάνουμε διαρκώς τον αριθμό των εργαζομένων μας, οι οποίοι σήμερα ανέρχονται σε 6.700 και ενισχύουμε τη θέση μας, διατηρώντας ευχαριστημένους και τους συνεργάτες μας.

• «Όλα δείχνουν ότι το 2017 θα είναι μια δύσκολη χρονιά και γι' αυτό χρειάζεται υπομονή και σωστή στρατηγική για να αντιμετωπισθούν οι κραδασμοί που θα υπάρξουν. Η εξέλιξη αυτή είναι πολύ ανησυχητική, καθώς ο τζίρος στο λιανεμπόριο τροφίμων πιέζεται εδώ και πάρα πολλά χρόνια»

• «Σήμερα, έχουμε μερίδιο 33% στη Βόρεια Ελλάδα και εκεί ρίχνουμε το βάρος μας. Δεν βλέπουμε αυτή τη στιγμή τον λόγο να μπούμε στην πρωτεύουσα και να έχουμε ένα μικρό ποσοστό».


imerisia.gr