Με Γερμανό port operator διεκδικεί τον ΟΛΘ ο όμιλος Σαββίδη

Ως ένας από τους βασικούς διεκδικητές του 67% του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ) προβάλλει πλέον ο όμιλος Σαββίδη, έπειτα από την εξασφάλιση της συμμετοχής μεγάλου ευρωπαϊκού διαχειριστή λιμένων στο σχήμα που θα συμμετάσχει στο διαγωνισμό του ΤΑΙΠΕΔ.

Σύμφωνα με πληροφορίες, στην κοινοπραξία των Deutsche Invest Equity Partners (DIEP) και ομίλου Σαββίδη, έχει πλέον ενταχθεί Γερμανικός port operator, με σημαντική δραστηριότητα σε ευρωπαϊκούς λιμένες. Το σχήμα πλέον πληροί τις προϋποθέσεις για την κατάθεση δεσμευτικής προσφοράς για τον ΟΛΘ, κάτι που αναμένεται εντός του προσεχούς Ιανουαρίου, πιθανόν και Φεβρουάριο, σύμφωνα με τον υπάρχοντα σχεδιασμό του ΤΑΙΠΕΔ. Πρόκειται για ένα εξ αντικειμένου μεγάλο εγχείρημα για τους συμμετέχοντες στο συγκεκριμένο σχήμα, δεδομένου ότι για τον όμιλο Σαββίδη θα αποτελέσει τη μεγαλύτερη επένδυση που έχει υλοποιήσει στην Ελλάδα, ενώ η DIEP κατά κύριο λόγο έχει υλοποιήσει επενδύσεις σε τεχνολογία και real estate.

Σημειώνεται πως η Deutsche Invest Equity Partners αποτελεί την κύρια επενδυτική πλατφόρμα της εταιρείας επιχειρηματικών συμβούλων goetzpartners των Stephan Goetz and Stefan Sanktjohanser.

Ζωηρό ενδιαφέρον για το διαγωνισμό συνεχίζουν να εκδηλώνουν επίσης η APM Terminals (θυγατρική της δανέζικης Maersk), η ιαπωνική Mitsui, η P&O Steam Navigation Company του ομίλου Dubai Ports και η Ιnternational Container Terminal Services (ICTS) από τις Φιλιππίνες. Παράλληλα, η ΓΕΚΤΕΡΝΑ μετά τη λύση της συνεργασίας της με τη ρωσική RZD (Ρωσικοί Σιδηρόδρομοι - JSC) κινείται επί του παρόντος αυτόνομα.

Το ζήτημα των επενδύσεων που θα δεσμευτεί να υλοποιήσει ο νέος ιδιοκτήτης του λιμένα έχει πλέον "κλειδώσει" στα 180 εκατ. ευρώ, όπως άλλωστε είχε διαφανεί από τον περασμένο Σεπτέμβριο στο πλαίσιο των πρωθυπουργικών εξαγγελιών στη ΔΕΘ. Το ποσό αυτό είναι χαμηλότερο των 220 εκατ. ευρώ που είχε τοποθετηθεί ο πήχης στην αρχική σύμβαση παραχώρησης και των 300 εκατ. ευρώ που εκτιμήθηκε ότι απαιτούνται για τον εκσυγχρονισμό του λιμένα. Η αντίδραση των υποψήφιων επενδυτών, οι οποίοι επικαλέστηκαν το δυσμενές περιβάλλον στη ναυτιλία μεταξύ άλλων, στο συγκεκριμένο ύψος (ορισμένοι μάλιστα εκτίμησαν ότι και τα 180 εκατ. ευρώ είναι αδικαιολόγητα υψηλό) οδήγησε στην αναθεώρησή του ύψους των επενδύσεων που θα υλοποιηθούν στον ΟΛΘ.

Σύμφωνα με την τροποποιημένη σύμβαση παραχώρησης, το κύριο βάρος των επενδύσεων που θα υλοποιηθούν την περίοδο 2017-2021, αφορά στην επέκταση του Προβλήτα 6 (ΣΕΜΠΟ), ενώ στο κάδρο είναι και η δημιουργία νέου terminal για χύδην φορτίο. Παράλληλα, απαιτείται σημαντική ενίσχυση στο σκέλος των γερανογέφυρων, του μηχανολογικού εξοπλισμού εν γένει και παρεμβάσεις ώστε να ενισχυθεί η δραστηριότητα στον τομέα της κρουαζιέρας, μεταξύ άλλων.

Μείζον ζήτημα αποτελεί επίσης η τύχη του Προβλήτα 1 που διεκδικεί η τοπική αυτοδιοίκηση. Όλα δείχνουν πως έπειτα από τις πιέσεις που ασκήθηκαν, τελικώς εξαιρούνται από την παραχώρηση συγκεκριμένα κτίρια που θα παραχωρηθούν σε Δήμο και Υπουργείο Ναυτιλίας. 



Ν. Χρυσικόπουλος
capital.gr