Κερδίζει πόντους σε ξένες αγορές η Μέλισσα Κίκιζας

Τους μακαρονάδες της Ρουμανίας επιδιώκει να κατακτήσει η ελληνική βιομηχανία ζυμαρικών Μέλισσα Κίκιζας, η οποία έκανε πρόσφατα ντεμπούτο στην εν λόγω αγορά.

Μετά από μια μακρά περίοδο που διήρκεσε η προσπάθεια εισόδου στη Ρουμανία η εταιρεία κατάφερε τελικά να εισχωρήσει στα τοπικά ράφια, ενισχύοντας το χαρτοφυλάκιο των εξαγωγών της στο οποίο περιλαμβάνονται περίπου 35 αγορές.

Συνολικά, η δραστηριότητα του εξωτερικού σημειώνει σημαντικό ρυθμό ανάπτυξης, ο οποίος την περσινή χρονιά κινήθηκε στα επίπεδα του 30%, ενώ στόχος της διοίκησης είναι οι εξαγωγές στα επόμενα χρόνια να συμμετέχουν σε ποσοστό 40% επί του συνολικού τζίρου από περίπου 30% που είναι σήμερα.

Στο πλαίσιο αυτό, οι σχεδιασμοί της εταιρείας προβλέπουν τη θωράκιση και τη διεύρυνση της θέσης που κατέχουν τα προϊόντα της στις υφιστάμενες περιοχές που δραστηριοποιείται, με παράλληλη αναζήτηση δυνατότητας εισόδου και σε νέες αγορές.

Ταυτόχρονα, θετικό αντίκτυπο εμφανίζει και η θυγατρική εταιρεία Atlanta AM στην Πολωνία, η οποία μετά και την αναδιάρθρωση που ολοκληρώθηκε το 2014 έχει αρχίσει να εμφανίζει σημαντικές επιδόσεις μέσω της ανάπτυξης της διανομής, αλλά και του εξορθολογισμού και εμπλουτισμού της γκάμας των προϊόντων.

Εντός συνόρων, οι πρώτοι μήνες του έτους εμφανίζουν ελαφρά άνοδο πωλήσεων για τη βιομηχανία ζυμαρικών, ενώ τα πρόσφατα λανσαρίσματα δύο νέων σειρών, τα ζυμαρικά με δίκοκκο σιτάρι και ο εμπλουτισμός της παιδικής κατηγορίας pasta kids, αναμένεται να συμβάλουν θετικά στη συνολική εικόνα των εσόδων της φετινής χρήσης.

Πέρα από την οργανική ανάπτυξη, η εταιρεία στο πρώτο μισό του έτους πέτυχε βελτίωση και της χρηματοοικονομικής της εικόνας, μηδενίζοντας το δανεισμό της, γεγονός που χαρακτηρίζεται από τη διοίκηση ιδιαιτέρως σημαντικό δεδομένης της υφεσιακής κατάστασης που διέπει την εγχώρια οικονομία.

Σε επίπεδο μεγεθών το 2015 έκλεισε με ενισχυμένα κατά 6% έσοδα στα 62,2 εκατ. ευρώ έναντι 58,8 εκατ. το 2014, ενώ αντίστοιχα αύξηση καταγράφηκε και στην προ φόρων κερδοφορία η οποία διαμορφώθηκε σε 3,1 εκατ. ευρώ από 2,1 εκατ. ευρώ.

Όσον αφορά το μερίδιο της Μέλισσα Κίκιζας στα ζυμαρικά, διαμορφώνεται κοντά στο 36% στην κατηγορία των επωνύμων προϊόντων, ενώ στο σύνολο της κατανάλωσης, στην οποία προστίθενται οι πωλήσεις των private label και του food service -το οποίο την περσινή χρήση εμφάνισε ρυθμούς ανάπτυξης 12%- τα μερίδιά της διαμορφώνονται σε πολύ υψηλότερα επίπεδα.

Αξίζει επίσης να σημειωθεί ότι συνυφασμένη με την επιχειρηματική στρατηγική και την κουλτούρα της εταιρείας είναι η αναβάθμιση της εγχώριας αγροτικής παραγωγής και προς αυτή την κατεύθυνση προχώρησε στην ίδρυση της Ακαδημίας Σίτου, από την οποία πρόσφατα αποφοίτησαν οι πρώτοι σπουδαστές.

Σε σχετική εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε στην αρχή της εβδομάδας στις σύγχρονες εγκαταστάσεις της επιχείρησης στη Λάρισα ένας από τους συμμετέχοντες παραγωγούς επιβραβεύθηκε με πλήρη υποτροφία αξίας 8.000 ευρώ στο ετήσιο πρόγραμμα «Σύγχρονες Γεωργικές Πρακτικές» στο Perrotis College της Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης, που περιλαμβάνει το σύνολο των διδάκτρων, στέγαση, διατροφή και πρόσβαση στις εγκαταστάσεις της σχολής.

Υπενθυμίζεται ότι ο σκοπός της δημιουργίας της Ακαδημίας είναι να εκπαιδεύσει και να αναδείξει περίπου 25 νέους επαγγελματίες αγρότες ετησίως, ενώ παράλληλα 250 αγρότες που συμμετέχουν στο πρόγραμμα συμβολαιακής καλλιέργειας της «Μέλισσα Κίκιζας» λαμβάνουν καθημερινά συμβουλευτικές υπηρεσίες μέσα στο χωράφι από τους γεωπόνους της εταιρείας καθώς και από τους καθηγητές της Αμερικάνικης Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης.



naftemporiki.gr