Θεσσαλονίκη: Η πόλη ετοιμάζεται να καλωσορίσει το Thess Mall

Μέχρι το τέλος του έτους ή το αργότερο τις αρχές Ιανουαρίου αναμένεται να ξεκινήσουν οι εργασίες για τη δημιουργία του Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου (Open Mall) στο κέντρο της Θεσσαλονίκης.

Ήδη στο φιλόδοξο πρόγραμμα του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης (ΕΣΘ) έχουν υπαχθεί πάνω από 150 επιχειρήσεις, ενώ το μόνο απομένει είναι η εκταμίευση των κοινοτικών κονδυλίων, ύψους 170.000 ευρώ, και, εφόσον όλα κυλήσουν ομαλά, το Thess Mall θα ανοίξει τις «πύλες» του μέχρι το τέλος του 2015.

Σε ποια περιοχή θα γίνει το Thess Mall – τα βασικά χαρακτηριστικά του

Τη μελέτη για τη δημιουργία του Open Mall Θεσσαλονίκης ανέλαβε ο συγκοινωνιολόγος Σταύρος Κωνσταντινίδης, ο οποίος συντόνισε μια πολυμελή ομάδα, που αποτελούνταν, μεταξύ άλλων, από πληροφορικούς, επικοινωνιολόγους, αρχιτέκτονες, πολεοδόμους και εικαστικούς.

Σύμφωνα με τον σχεδιασμό, το Ανοιχτό Κέντρο Εμπορίου της Θεσσαλονίκης θα αναπτυχθεί μεταξύ της πλατείας Αριστοτέλους, της Μητροπόλεως, της Παύλου Μελά και της Λεωφόρου Νίκης.

Στα καταστήματα που βρίσκονται στον οριοθετημένο άξονα θα αναπτυχθεί ενιαία πολιτική, όπως γίνεται και στα κλειστά εμπορικά κέντρα. Θα οργανωθούν κοινές και οργανωμένες ενέργειες Marketing, όπως π.χ. ενιαία κάρτα αγορών καταναλωτή με πόντους αγορών ή και εκπτώσεις που θα συμμετέχουν τα καταστήματα του open mall- εμπορικά καταστήματα, καφετέριες, επιχειρήσεις στάθμευσης, παιδότοποι.

Επίσης προβλέπεται οργανωμένη και συστηματική προώθηση-προβολή-επικοινωνία των επιχειρήσεων που θα συμμετέχουν στη δράση και δραστηριότητες που συνδυάζουν το αγοραστικό όφελος με την ψυχαγωγία και με τον πολιτιστικό, κοινωνικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα.


Τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του κέντρου της Θεσσαλονίκης για την ανάπτυξη Open Mall είναι, σύμφωνα με τη μελέτη - μεταξύ άλλων - ο ισχυρός χαρακτήρας κεντρικότητας, η επαφή με τη θάλασσα, ο κτηριακός και αρχιτεκτονικός πλούτος, η γειτνίαση των εμπορικών καταστημάτων με μνημεία και ελεύθερους δημόσιους χώρους, η συνεκτικότητα, οι αναβαθμισμένες και σε καλή κατάσταση υποδομές για πεζούς και ΑμεΑ (σε σχέση με άλλες περιοχές της πόλης), το αναπλασμένο αστικό περιβάλλον σε επίπεδο δρόμου και δημόσιου χώρου και η μεγάλη κάλυψη από Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και ταξί.
 
«Έξυπνες» και μοντέρνες δράσεις προώθησης

Όπως εξηγεί στη Voria.gr ο κ. Κωνσταντινίδης, ο στόχος του Open Mall είναι διττός. Από τη μία πλευρά να βοηθήσει τους επιχειρηματίες και να τονώσει την κίνηση στην αγορά και από την άλλη, μέσω των παρεμβάσεων, να δώσει μια πρώτη εικόνα για τη Θεσσαλονίκη του μέλλοντος. «Σκοπός της δράσης είναι να δημιουργήσει έναν “υπαινιγμό” για το πώς θα είναι η πόλη στο μέλλον. Λέει στους επισκέπτες και τους κατοίκους “δες την πόλη, αφουγκράσου την”», σημειώνει χαρακτηριστικά.

Για αυτόν τον λόγο, στον σχεδιασμό του Open Mall προβλέπονται παρεμβάσεις σε κεντρικά σημεία του χώρου όπου θα λειτουργήσει, όπως τέσσερις διπλές οθόνες που θα προβάλλουν όλο το 24ωρο τόσο μηνύματα για τα καταστήματα όσο και γενικότερες πληροφορίες για την πόλη.

Ακόμη, θα δημιουργηθούν παγκάκια και υπόστεγα, μοντέρνου σχεδιασμού, που θα φέρουν το λογότυπο του Open Mall, ενώ θα τοποθετηθούν και ποτιστήρια για κατοικίδια. «Είναι κάτι πρωτοπόρο για τη Θεσσαλονίκη. Πολλοί στην Προξένου Κορομηλά κάνουν βόλτα με τα ζώα τους και θέλουν κάποιες ανέσεις. Μέσω της δράσης θέλουμε να δείξουμε το πώς η εμπορικότητα μπορεί να δεθεί με την αστική ολοκλήρωση», σημειώνει χαρακτηριστικά ο κ. Κωνσταντινίδης.

Στο Open Mall θα υπάρχει ένα «έξυπνο» σύστημα επικοινωνίας και προώθησης, όπως λάβαρα που θα τοποθετηθούν σε διάφορα σημεία, αφίσες στα καταστήματα, αλλά και ένα σύστημα, με το οποίο ο υποψήφιος καταναλωτής θα μπορεί, σκανάροντας με το smartphone του, να πάρει πληροφορίες για τιμές και προσφορές.

Τέλος, θα δημιουργηθούν «έξυπνες» διαβάσεις πεζών, στο πρότυπο του Λονδίνου, που θα λένε «Κοίτα αριστερά, κοίτα δεξιά», διευκολύνοντας τους πεζούς στο να ελέγξουν την κυκλοφορία. «Μαζέψαμε τις καλύτερες εφαρμογές που υπάρχουν στον κόσμο, για να δείξουμε πώς μπορεί να είναι μια συνεκτική περιοχή», εξηγεί ο κ. Κωνσταντινίδης.

Άλλες δράσεις αφορούν:

- Πρότυπη σχολική σήμανση στην περιοχή σχολείων γύρω από τη Μητρόπολη.
- Σήμανση για αποτροπή της στάθμευσης των μοτοσυκλετών στα πεζοδρόμια.
- Τοποθέτηση αστικού εξοπλισμού με εικαστικό και λειτουργικό χαρακτήρα

Χαρακτήρας των κτηρίων στο Thess Mall

Σύμφωνα με τη μελέτη του κ. Κωνσταντινίδη, στην περιοχή του Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου της Θεσσαλονίκης λειτουργούν σήμερα 445 επιχειρήσεις κάθε είδους στο επίπεδο του δρόμου.

Από το σύνολο των 221 κτηρίων που υπάρχουν στην περιοχή, υπάρχουν:

- 188 κτήρια με κυρίαρχη χρήση κατοικία
- 2 κτήρια με μικτές χρήσεις
- 27 κτήρια με κυρίαρχη χρήση γραφείων
- 1 κλινική
- 1 μουσείο
- 1 κτήριο σχολείων
- 1 κτήριο της Μητρόπολης
- 1 ξενοδοχείο

Υποδομές Ανοιχτού Κέντρου Εμπορίου Θεσσαλονίκης:
- 18 οδοί
- 12 ιδιωτικά parking
- 8 λεωφορειακές γραμμές
- 4 στάσεις λεωφορείων
 

Τα πλεονεκτήματα των Οpen Malls

Μέσω της ανάπτυξης των Open Mall, που είναι ανταγωνιστικά στα παραδοσιακά εμπορικά κέντρα των πόλεων, επιτυγχάνονται σειρά στόχων, όπως η ενεργή συμμετοχή και η πολυεπίπεδη συνεργασία των εμπορικών επιχειρήσεων μιας συγκεκριμένης κεντρικής περιοχής και η ανάπτυξη δράσεων εμπορικής ανταγωνιστικότητας των συνεργαζόμενων επιχειρήσεων (π.χ. με ενιαία κάρτα εκπτώσεων).

Το Open Mall μπορεί να εμπλουτιστεί με πολιτιστικές δράσεις που θα βελτιώσουν την ελκυστικότητά του, ενώ μπορεί να γίνει ενιαία προώθηση μέσω δράσεων marketing για την ισχυρή ένταξή του στον χάρτη των ελκυστικών προορισμών για αγορές και ψυχαγωγία.

Πλεονεκτήματα Ανοικτών Κέντρων Εμπορίου:

- Ο τόπος – μοναδικότητα των παραδοσιακών εμπορικών κέντρων αντί της τυποποιημένης ατμόσφαιρας των malls
- Η κεντρικότητα – διασταύρωση ροών διαφορετικών ανθρώπων και αστικών ρυθμών λόγω της μίξης των χρήσεων γης, αυξημένη κοινωνικότητα αντί της μονόπλευρης κινητικότητας στα malls
- Επαφή με το φυσικό φιλικό μεσογειακό κλίμα και το φυσικό στοιχείο της θάλασσας αντί του ελεγχόμενου κλιματολογικού περιβάλλοντος των malls
- Κτηριακός πλούτος – αρχιτεκτονική ιδιαιτερότητα
- Επαφή με δημόσιους χώρους και μνημεία της πόλης που λειτουργούν ούτως ή άλλως ως πόλοι έλξης και χώροι ξεκούρασης και αναψυχής
- Μεγάλο αγοραστικό κοινό εντός τους ή σε απόσταση βαδίσματος από αυτά, σε αντίθεση με τα απομακρυσμένα από περιοχές κατοικίας malls
- Μεγάλος βαθμός εξυπηρέτησης από τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς
- Ίδια και μεγαλύτερη ποικιλία εμπορικών χρήσεων σε σχέση με τα περιφερειακά malls




ypodomes.com