Νέες πηγές εσόδων αναζητούν τα μεγάλα σούπερ μάρκετ

Νέους τρόπους για να τονώσουν τα έσοδά τους, τα οποία παρά τη βελτίωση του οικονομικού κλίματος εξακολουθούν να δέχονται πιέσεις από τη μείωση της αγοραστικής δύναμης των νοικοκυριών αναζητούν οι μεγάλες αλυσίδες σούπερ μάρκετ. Εκτός από τη συνέχιση των προσφορών, οι οποίες αποτελούν μονόδρομο και την επέκταση των καταστημάτων τους μέσα από εξαγορές μικρότερων σούπερ μάρκετ, τώρα συνάπτουν συμφωνίες με εταιρείες πετρελαιοειδών, με στόχο τη δημιουργία σημείων σε υφιστάμενα πρατήρια βενζίνης. Έτσι, μετά την ΑΒ Βασιλόπουλος και τη συνεργασία της με τη Shell, ήρθε η σειρά της Μασούτης να «δώσει τα χέρια» με την ΕΚΟ, και συγκεκριμένα με τη θυγατρική της ΕΚΟ Καλυψώ.

Σύμφωνα με στελέχη της βορειοελλαδίτικης αλυσίδας, η συμφωνία αφορά στη λειτουργία εντός των πρατηρίων της ΕΚΟ καταστημάτων της Μασούτης με την επωνυμία Express ? Market. Το πρώτο κατάστημα λειτουργεί εδώ και λίγο διάστημα στη Βόρειο Ελλάδα, ενώ βάσει του σχεδιασμού προγραμματίζεται το άνοιγμα περισσότερων από 50 τέτοιων σημείων σε αντίστοιχα πρατήρια της ΕΚΟ στην περιοχή της Βορείου Ελλάδος έως και τη Θεσσαλία. Η εταιρεία Διαμαντής Μασούτης από το 2005 αναπτύσσει το δίκτυο καταστημάτων franchise express market και ειδικής συνεργασίας, το οποίο σήμερα αριθμεί περίπου 120 σημεία.

Πρωτοπόρος στον τομέα αυτό, είναι η Βερόπουλος, η οποία σε εξωτερικούς χώρους μεγάλων καταστημάτων στην Αθήνα και στην επαρχία, διατηρεί 12 πρατήρια επώνυμης βενζίνης.



Έρχονται εξαγορές

Την ίδια ώρα, την εξαγορά μικρότερων σούπερ μάρκετ που αντιμετωπίζουν σοβαρά προβλημάτα ρευστότητας και αδυνατούν να ανταποκριθουν στις υποχρεώσεις τους εξετάζουν οι ισχυροί του κλάδου. Πληροφορίες αναφέρουν ότι οι μεγάλοι παίκτες οργώνουν την ελληνική επικράτεια και αναζητούν ευκαιρίες, με έμφαση στις μεγάλες πόλεις της επαρχίας όπου υπάρχουν περιθώρια για σημαντικά έσοδα και κέρδη σε όλη την Ελλάδα. Στελέχη του λιανεμπορίου, πάντως, δεν αποκλείουν το ενδεχόμενο να υπάρξει και ένα «mega deal» μεταξύ των μεγάλων δυνάμεων του χώρου.

Πρόσφατα, κορυφαίο στέλεχος της «Σκλαβενίτης» παραδέχθηκε ότι γίνονται συζητήσεις με πολλές εταιρείες και τόνισε ότι στον σχεδιασμό της αλυσίδας περιλαμβάνεται η επέκταση μέσω εξαγορών. Παράγοντες της αγοράς αναφέρουν ότι παρότι έχουν γίνει κάποια βήματα η συγκέντρωση στον κλάδο του λιανεμπορίου δεν έχει ολοκληρωθεί, και προσθέτουν ότι θα δούμε και άλλες αλλαγές το επόμενο διάστημα. «Η παρατεταμένη κάμψη της κατανάλωσης, αλλά και ο πόλεμος τιμών από τους μεγάλους παίκτες έπληξαν τους μικρότερους του κλάδου που έχουν τζίρο από 30 εκατ. ευρώ μέχρι 150 εκατ. ευρώ», σημειώνουν χαρακτηριστικά και επισημαίνουν πως «η συγχώνευσή τους σε μεγαλύτερα σχήματα είναι μονόδρομος για την επιβίωσή τους». Δεν είναι τυχαίο πως τα τελευταία δύο χρόνια και ειδικότερα από το 2013 και έπειτα οι μεγάλες αλυσίδες έχουν προχωρήσει σε σειρά εξαγορών, κυρίως σε περιοχές που υστερούν σε παρουσία, με πιο πρόσφατη την ένταξη των καταστημάτων της βορειοελλαδίτικης «Αρβανιτίδης» στο δίκτυο της «Μαρινόπουλος».

Προβληματισμός

Εν τω μεταξύ, προβληματισμός υπάρχει για τη στασιμότητα που παρατηρείται στην κατανάλωση παρά τις έντονες προσφορές σε ευρεία γκάμα προϊόντων. Υπολογίζεται ότι το μέσο νοικοκυριό ξοδεύει πλέον περί τα 260-280 ευρώ τον μήνα για αγορές στο σούπερ μάρκετ από 310 ευρώ με 330 ευρώ που ήταν πριν από την κρίση. Οι προσδοκίες των λιανεμπόρων για τόνωση των πωλήσεων στρέφονται τώρα στο δίμηνο Ιουλίου - Αυγούστου, όπου αναμένεται και το μεγαλύτερο «κύμα» των τουριστών.



imerisia.gr