Πωλητήριο σε 125 ξενοδοχεία σε σημαντικούς ελληνικούς τουριστικούς προορισμούς

Παρά το γεγονός ότι το 2013 ήταν έτος-ρεκόρ για τον ελληνικό τουρισμό, αυτό δεν συνεπάγεται λύση σε όλα τα οικονομικά προβλήματα του κλάδου: ο αριθμός των ξενοδοχειακών μονάδων που προσφέρονται προς πώληση παραμένει εξαιρετικά υψηλός, χωρίς για την ώρα να καταγράφεται και ανάλογη ζήτηση.

Σύμφωνα με στοιχεία της εταιρείας πιστοποιημένων εκτιμητών GLP Values-με σχετική έρευνα που πραγματοποιήθηκε κατά το δίμηνο Νοεμβρίου/Δεκεμβρίου-προέκυψε ότι προς πώληση βρίσκονται 125 ξενοδοχεία σε 19 νησιωτικούς προορισμούς της χώρας, κυρίως μικρομεσαίων μονάδων, των οποίων οι ιδιοκτήτες έβαλαν "πωλητήριο" προς τα τέλη του 2013. Το συνολικό επιδιωκόμενο τίμημα ανέρχεται σε 378,5 εκατ. ευρώ, με τα περισσότερα να πωλούνται σε τιμές έως 3 εκατ. ευρώ.

Σύμφωνα με τον κ. Γιώργο Λίτσα, διευθύνοντα σύμβουλο της εταιρείας, αυτήν την περίοδο, αλυσίδα που διαθέτει τρεις μονάδες, σε Κέρκυρα, Κρήτη και Ρόδο, με δυναμικότητα από 310 έως 380 δωμάτια εκάστη και μέση πληρότητα της τάξεως του 80%, επιχειρεί την πώληση και των τριών ξενοδοχείων έναντι συνολικά 90 εκατ. ευρώ. Αντίστοιχα, προς πώληση βρίσκεται και ξενοδοχείο στη Λίνδο της Ρόδου, με 146 υπερπολυτελή δωμάτια, και ζητούμενη τιμή 30 εκατ. ευρώ.

Οπως τονίζει ο κ. Λίτσας, σε πτώση βρίσκονται οι τιμές των προς πώληση ξενοδοχειακών μονάδων και στο κέντρο της Αθήνας. "Πολλοί ξενοδόχοι έβαλαν πωλητήριο στις μονάδες τους, χωρίς όμως οι περισσότεροι να βρουν αγοραστές. Παρά την πληθώρα των επιλογών, οι αγοραπωλησίες που έχουν γίνει τα τελευταία χρόνια στον ξενοδοχειακό κλάδο είναι σχετικά λίγες" τονίζει χαρακτηριστικά. Σύμφωνα με τον ίδιο, φορείς της αγοράς επισημαίνουν ότι οι περισσότεροι ενδιαφερόμενοι αγοραστές αναμένουν κι άλλη πτώση των τιμών, αναβάλλοντας προς το παρόν τυχόν κινήσεις.

Σύμφωνα με φορείς της αγοράς ακινήτων, στην πλειονότητα των περιπτώσεων, οι ζητούμενες τιμές είναι υψηλές και αποκλίνουν σε πολύ μεγάλο βαθμό από το ποσό που προτίθενται να διαθέσουν οι επίδοξοι αγοραστές, ιδίως αν αυτοί προέρχονται από το εξωτερικό. Η ζήτηση από το εξωτερικό, μέχρι σήμερα, προερχόταν από επενδυτικά funds υψηλού ρίσκου, που αναζητούν τιμές τουλάχιστον 40% χαμηλότερες των προσφερόμενων. Εκτιμάται παρόλα αυτά ότι η εικόνα αυτή θα διαφοροποιηθεί σταδιακά, καθώς ήδη, σύμφωνα με την GLP Values, οι επώνυμες αλυσίδες που έχουν παρουσία στην ελληνική αγορά, σχεδιάζουν επεκτατικές κινήσεις, μέσω της ανάληψης της διαχείρισης υφιστάμενων ξενοδοχειακών μονάδων. 


kathimerini.gr