ΓΝΩΜΕΣ: Προώθηση ιστοσελίδων με τεχνικές SEO

Σημασία της προώθησης ιστοσελίδων

Η δημιουργία μιας ιστοσελίδας είναι ένα σημαντικό βήμα για την αξιοποίηση του διαδικτύου για επιχειρηματικούς σκοπούς. Είναι όμως αρκετό; Η απάντηση είναι...
ένα ξεκάθαρο όχι. Ο λόγος είναι απλός. Υπάρχουν εκατοντάδες ή και χιλιάδες ανταγωνιστές που θέλουν και αυτοί να αξιοποιήσουν το διαδίκτυο για να αυξήσουν την πελατεία τους και τα έσοδα τους. 



Από την άλλη πλευρά όσοι αναζητούν προμηθευτές στο διαδίκτυο δεν διακρίνονται για την υπομονή τους. Θα ασχοληθούν με αυτούς που μπορούν εύκολα να εντοπίσουν. Το κλειδί λοιπόν είναι να μπορέσουν να εντοπίσουν την ιστοσελίδα σας οι υποψήφιοι πελάτες σας όταν αναζητούν τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας. Και πως θα γίνει αυτό; 

Υπάρχουν δύο βασικές μέθοδοι. Η μία είναι η διαφήμιση και η άλλη είναι η προώθηση ιστοσελίδων με τεχνικές SEO. Και οι δύο είναι εξαιρετικά χρήσιμες και μπορούν να χρησιμοποιηθούν συμπληρωματικά. Στο παρόν άρθρο θα επικεντρωθούμε στο SEO. 

Το SEO είναι τα αρχικά των λέξεων Search Engine Optimization. Πολύ απλά σημαίνει την βελτιστοποίηση των ιστοσελίδων έτσι ώστε να είναι πιο φιλικές στις μηχανές αναζήτησης. Όταν κάποιος υποψήφιος πελάτης σας αναζητεί τα προϊόντα σας στο διαδίκτυο πληκτρολογεί μια λέξη – κλειδί ή φράση η οποία περιγράφει, κατά τη γνώμη του, συνοπτικά αυτό που αναζητά. 

Για παράδειγμα μπορεί να αναζητά έναν παιδίατρο στην περιοχή της Κηφισιάς. Είναι πολύ πιθανό ότι στην αναζήτηση του θα χρησιμοποιήσει τη φράση παιδίατρος Κηφισιά. Στα αποτελέσματα της αναζήτησης θα εμφανιστούν εκατοντάδες αποτελέσματα. Στατιστικά θα επιλέξει να δει τα τρία πρώτα ή αν έχει περισσότερο χρόνο και τα υπόλοιπα επτά που εμφανίζονται στην πρώτη σελίδα. 

Στη δεύτερη σελίδα των αποτελεσμάτων πηγαίνει ένα πολύ μικρό ποσοστό χρηστών. Πρακτικά τι σημαίνει αυτό; Εάν η ιστοσελίδα σας δεν εμφανίζεται στην πρώτη σελίδα των αποτελεσμάτων της Google για τις φράσεις με τις οποίες σας ψάχνουν οι πελάτες σας τότε πιθανότατα δεν θα την δουν καθόλου. Το αποτέλεσμα θα είναι ότι χάνετε έσοδα τα οποία, και αυτό είναι το χειρότερο, τα καρπώνονται οι ανταγωνιστές σας. Πως λοιπόν θα εμφανίζεστε στην πρώτη σελίδα της Google; 

Για να το πετύχετε αυτό θα πρέπει να βελτιστοποιήσετε την ιστοσελίδα σας. Η διαδικασία της βελτιστοποίησης είναι αρκετά σύνθετη και δεν μπορεί να περιγραφεί αναλυτικά σε ένα εισαγωγικό άρθρο. Μπορούμε όμως να δούμε τα βασικά της σημεία. Η βελτιστοποίηση λοιπόν χωρίζεται σε δύο μεγάλες κατηγορίες, το on-site optimization και το off-site optimization. Ας τις δούμε συνοπτικά.

On-site optimization

Αφορά στις βελτιώσεις που γίνονται στην ιστοσελίδα σας προκειμένου να είναι πιο φιλική στις μηχανές αναζήτησης. Μερικές ενδεικτικές βελτιώσεις είναι οι ακόλουθες:

Εμπλουτισμός του περιεχομένου της ιστοσελίδας με θεματολογία για την οποία ενδιαφέρονται οι υποψήφιοι πελάτες σας
Τακτική επικαιροποίηση περιεχομένου
Βελτίωση του κώδικα της σελίδας σας
Βελτίωση της ταχύτητας της
Χρησιμοποίηση anchor text στις φωτογραφίες της
Βελτίωση του σχεδιασμού της έτσι ώστε να εμφανίζεται άριστα σε όλες τις συσκευές και σε όλους τους browsers
Χρησιμοποίηση μηχανισμών για μοίρασμα του περιεχομένου της στα social media

Off-site optimization

Αφορά στην βελτίωση της δημοτικότητας της ιστοσελίδας σας. Οι μηχανές αναζήτησης και συγκεκριμένα η Google θεωρεί πως όταν μια σελίδα είναι δημοφιλής τότε έχει περιεχόμενο που είναι χρήσιμο και ενδιαφέρον. Για το λόγο αυτό εμφανίζει στα αποτελέσματα της υψηλότερα τις σελίδες με υψηλή δημοτικότητα. Πως μπορούμε να δείξουμε στη Google ότι η σελίδα μας είναι δημοφιλής; Υπάρχουν δύο τρόποι. Ο ένας είναι τα backlinks και ο άλλος είναι τα social signals.

  • Backlinks
Είναι οι σύνδεσμοι που βρίσκονται σε άλλες ιστοσελίδες οι οποίοι δείχνουν στην δική σας ιστοσελίδα. Όσο περισσότεροι σύνδεσμοι υπάρχουν τόσο πιο δημοφιλής θεωρείται η σελίδα σας. Ιδιαίτερη προσοχή όμως θα πρέπει να δοθεί στην ποιότητα τους, συνοπτικά να υπάρχουν σε δημοφιλείς ιστοσελίδες με περιεχόμενο συναφές με το δικό μας.

  • Social signals
Είναι τα likes και τα shares που μπορούν να γίνουν για το περιεχόμενο της σελίδας σας στο Facebook ή σε άλλα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Για το λόγο αυτό η βελτιστοποίηση ιστοσελίδων συνδέεται στενά και με την παρουσία των εταιριών στα social media.

Συμπέρασμα

Η βελτιστοποίηση της ιστοσελίδας σας είναι βέβαιο ότι θα αυξήσει σημαντικά τους υποψήφιους πελάτες που την επισκέπτονται και συνεπώς θα έχει θετική επίδραση στα έσοδα σας. Είναι μια επίμονη διαδικασία, αποτελεί όμως μια στρατηγική επιλογή η οποία θα σας δώσει σημαντικό ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

* Ο Στέφανος Οικονομίδης βοηθά τις επιχειρήσεις να αυξήσουν τα έσοδα τους βελτιστοποιώντας τις ιστοσελίδες τους. Είναι πιστοποιημένος Marketer από το Chartered Institute of Marketing, κάτοχος MSc in Marketing (Distinction) από το University of Stirling (UK) και ασχολείται με το διαδικτυακό marketing από το 2001. Τέλος, αποτελεί έναν από τους επίσημους αρθρογράφους του ERGON blog.