Κανένα όφελος για την αγορά της Θεσσαλονίκης από τις προσφορές

Αν και στη πρωτοβουλία του ΕΣΘ συμμετείχε περίπου το 90% των καταστημάτων με προσφορές μέχρι και 70%, μόνο οι Βούλγαροι τουρίστες αξιοποίησαν τις ευκαιρίες.
Μία ...τρύπα στο νερό, αποδείχθηκαν οι φθινοπωρινές προσφορές (12-24/11) για την αγορά της Θεσσαλονίκης, καθώς, παρότι στη πρωτοβουλία του Εμπορικού Συλλόγου της πόλης συμμετείχε περίπου το 90% των καταστημάτων και έγιναν δελεαστικότατες προσφορές που έφταναν έως και το 50%-70%, οι καταναλωτές δεν έδειξαν καμία διάθεση να επωφεληθούν από τις ευκαιρίες.

«Οι καταναλωτές ούτε καν μπαίνουν στα καταστήματα, είναι σαν να φοβούνται να περάσουν το κατώφλι. Η αγορά δεν κινήθηκε, γιατί δεν υπάρχουν χρήματα διαθέσιμα και γιατί ο κόσμος ζει με την αγωνία των υποχρεώσεων που έρχονται, φόροι, τέλη, ειδικές εισφορές. Οι μόνοι που εκμεταλλεύτηκαν τις προσφορές ήταν οι τουρίστες και πιο συγκεκριμένοι οι επισκέπτες από τη γειτονική Βουλγαρία», δήλωσε στη Voria.gr ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Θεσσαλονίκης Κωστής Χαντζαρίδης.

Με λιγότερο από ένα μήνα να μας χωρίζει από τις γιορτές των Χριστουγέννων, μία περίοδο που στο παρελθόν ήταν από τις καλύτερες για το λιανεμπόριο, ο ΕΣΘ προετοιμάζεται για τη Γιορτή της Αγοράς, χωρίς όμως φέτος να υπάρχουν προσδοκίες για τόνωση της αγοραστικής κίνησης.

«Θα προσπαθήσουμε, σε συνεργασία με τα Επιμελητήρια και το Δήμο, να τονώσουμε κάπως τη ψυχολογία εμπόρων και καταναλωτών, χωρίς όμως, να τρέφουμε προσδοκίες για κάποια ουσιαστική αύξηση της κατανάλωσης. Πρέπει να καταλάβετε ότι το εμπόριο πλέον κάνει διαχείριση των υποχρεώσεων και της μιζέριας που έχει κυριαρχήσει» και προσθέτει ο κ. Χαντζαριδης: «Ελπίζω ότι με τη συμφωνία που επιτεύχθηκε στο Eurogroup για την Ελλάδα, κάποια στιγμή να αρχίσει να αλλάζει κάτι προς το καλύτερο, αλλά ο εμπορικός κόσμος δεν βλέπει προοπτική λύσης στα προβλήματά του, στο άμεσο μέλλον».

Όσο η σημερινή κατάσταση συνεχίζεται, τα λουκέτα θα πληθαίνουν. « Οι έμποροι αντιμετωπίζουν την κατάσταση με κάποια, θα έλεγα, μοιρολατρεία αφού δεν μπορούν να κάνουν κάτι για τις υποχρεώσεις που μεγεθύνονται, για τα χρέη, για τις οφειλές που δεν καλύπτουν. Είναι συνηθισμένο φαινόμενο, όταν σε μία επιχείρηση κόβει η ΔΕΗ το ρεύμα, ο διπλανός να διευκολύνει το συνάδελφο δίνοντάς του παροχή.

«Στη τωρινή φάση υπάρχει, αυτό που είπα, διαχείριση υποχρεώσεων και μιζέριας και τούτο επειδή ακόμη από πλευράς κράτους, ασφαλιστικών οργανισμών επιδεικνύεται σχετική ελαστικότητα στην απαίτηση καταβολής των οφειλομένων. Εάν αυτή η τακτική αλλάξει και γίνουν πιεστικά απαιτητές οι συσσωρευμένες οφειλές, τότε θα γίνει και το μεγάλο 'μπάμ', σε επίπεδο εμπορίου αλλά και σε επίπεδο κοινωνικών επιπτώσεων», προβλέπει ο κ. Χαντζαρίδης σε μία εκτίμηση που μόνο ευοίωνη δεν μπορεί να χαρακτηριστεί.

της Άννης Καρολίδου
voria.gr